sommar, sommar, sommarr

OK, det är väl dags att skriva ett sånt där långt inlägg nudå, som tar ungefär 4 veckor att läsa. för det är så lång tid jag ska vara borta nu troligtvis. Vart åker jag då? till sommarstugan i bohusläns skärgård, världens underbaraste ställe. där trivs jag som fisken i havet, eller hur man nu säger.

En annan bra sak är att vi fick reda på gymnasieintagningen igår, och jag kom förstås in :)
285 poäng vare på sam - internationell på nacka - där jag alltså ska gå de kommande tre åren. YAY. medianen var skithög dock, 305 poäng, vilket innebär att hälften har mvg i 13 ämnen eller mer. Vi kmr vara en samling pluggisar allihop antagligen.

en mycketycketmycket mindre bra sak är att min farmor är jättesjuk. hon har ju lungcancer sen en tid tillbaka, och behandlingen är ju jättetuff. Nu har hon blivit sjuk utöver det, och ligger på sjukhus. när hon hamnade där hade hon inget immunförsvar överhuvudtaget, stackarn. Igår blev hon iaf sämre, men var lite piggare igen idag.
Men det är väldigt mycket skit att hon är sjuk.

Jag hatar att det alltid kommer dåliga och bra saker samtidigt, så man inte vet om man ska vara glad eller ledsen. jag menar, jag ska åka till min favoritplats i världen, det är sommarlov, jag har kommit in på mitt förstahandsval på gymnasiet och vi har dessutom stor chans att få båtplats till våran beloved segelbåt. Ska jag vara glad över det, eller vara ledsen och oroad över farmor? det blir ju såklart en messed up blandning av känslor som är väldigt förvirrande och disturbing*. Jag vill hellre att det händer dåliga saker först och att det sedan händer nått bra som muntrar upp en.

Jaja, måste återgå till packning! bye och ha en bra sommar! ses vecka 31 igen :)


* jag är medveten om att jag skjuter in små ord på engelska ibland, och jag kan inte svara påvarför det blir så. sorry!

Kommentarer
Postat av: Anonym

För typ första gången längtar jag till vi börjar i skolan! <3<3<3

2008-06-28 @ 20:20:34
URL: http://rebeckans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0