2009

Vad var din största framgång 2009?

Ojoj, svår fråga från början. Men ja, bättre självförtroende skulle jag säga. Att jag blivit mer stabil men samtidigt vågar mer.

Vilka länder besökte du?

Fina Belgien, med klassen. Som faktiskt var fint och spännande tyckte jag. Jag älskade bryssel. Sen mellanlandade vi ju i Frankfurt så man kan nästan säga Tyskland också. Hehe. 

Vad fick dig att må bra?

Hmmm. Vänner. Att komma ännu närmre mina finaste vänner. Frida och rebecka är liksom alltid nödvändiga att nämna vid namn. men också saker jag gjort som har lyst upp. resor, sommar. båtluff etc. Västkusten. och så småsaker som böcker filmer och vardagslyx. OCH, franska med Bert.

Största misstaget?

ojj, största? vet ärligt talat inte. många små misstag är mer mig. är lite för feg för att göra stora sådana. vilket iofs inte är något bra kanske.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att välja EN händelse som gjorde mig riktigt glad blir svårt. spontana telefonsamtal av bästis som säger "Annaaa...ehumm, hehe, dina jordgubbar på farmville behöver skördas." eller att bli strandad på en öde ö med samma person pga båtincidenter med tyskar och andra konstiga turister i stockholms skärgård.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

I allmänhet mer glad, men kanske inte heller euforisk. men det har inte liksom, permanent, varit något ledsamt år så. ett stabilt år helt enkelt. hur tråkigt det må låta.

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Njaa inte så mycket vad jag kan komma ihåg.

Bästa boken du läste i år?

ooooj oooj. Läste för första gången antar jag att frågan lyder då, för annars är det för uppenbart. Men det är nog "the secret life of the honeybees" av vadhonnuheter. Melissa Anellis fantastiska bok om Harry  Potter-fenomenet får nog också kvala. den läste jag i början av året och läser faktiskt om just precis nu.

Största musikaliska upptäckten?

Jag kan nog inte välja ut en speciell, för det har nog inte tillkommit något revolutionerande i mitt musiklyssnande detta år men Moto boy, travis, Rosanne cash, hmmmm...OH! KENT har jag lyssnat betydligt mycket mer på detta år än tidigare, och blivit förälskad i.

Favoritprogram på TV?

Olika under olika perioder av året, men en nyupptäckt jag gjort är Men in trees som tyvärr aldrig sänds, Nurse Jackie på ettan är också ganska underbar. Och gossip girl hade jag faktiskt en period av. Det är ju så skön intelligensfri underhållning liksom.

Årets bästa film?

Ja det var ju inte HP6 iaf. Men jag kan inteee koma ihåg alla filmer jag sett, herregud så svårt. Ska det vara en nyutkommen? JAG VET INTE.

Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?

Nääee det skulle jag inte säga.


Blev du kär i år?

Jag är en sån som får crushes all the time, men aldrig kär på riktigt. eller jag får aldrig chansen att bli kär på riktigt, tror jag.


Vilken kändis var du mest sugen på?

Oj, samma svar här som ovan, jag får crushes hela tiden ju.  jag menar, Taylor Lautner i New moon, mhmmm. Och Logan Lerman i denna kommande film. men inte någon mer än vanligt liksom.

Vem saknade du?

Systeeer. även innan hon flyttade. Fast bara i perioder förstås. perioder när jag knappt träffade henne.

De bästa nya människorna du träffade?

Har inte träffat så många nya människor, men jag har lärt känna många människor på helt annat sätt. Jag hade bara gått en termin på gymnasiet när 2009 började, så alla fina människor i klassen är ett bra exempel. Och så Tora, som faktiskt började i klassen i år. Hon är fin hon.


Det bästa minnet?

OJ. Båtluffen? måste bli det nästan, one of a kind experience liksom. men mycket fina minnen från andra händelser också.

Är det något du saknar år 2009 som du vill ha år 2010?
Ännu mer kul! och mer självdisciplin för min egen skull. Alltså mindre stresss i sista minuten. och nya människor är alltid kul. Men sen fyller jag ju 18 nästa år såå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0