fyjävlaäckelfan

Fyyyyyyfaen.
nu svär jag ännu mer men den här gånger är det fa-an med rätta.
Jag är så äcklad av det här som hänt med den sextonåriga tjejen som blivit mördad. Nej, jag kände henne inte, men det finns saker som får mig att reagera väldigt starkt över just detta. Jag vet att alla människoliv som släcks i onödan är lika saknade och det är lika jävla hemskt varje gång. självklart.

Men ja, överallt står det ju "sextonårig flicka mördad i stureby". Stureby, ja. det är en del av enskede. MEN. Saken är att jag vetinte ens om området det skedde i räknas till stureby? var går gränsen? Överallt visas bilder från hoppabacken, och det var troligtvis där det hände. I hopparbacken,svedmyraskogen,på Ängen. Hur många ggr har man inte hängt där? Från att man var typ sju och hade picknick med klassen till att man gick i sexan liksom. var däruppe i skogen och ovanpå hoppabacken och kollade ut över precis samma scen som visas på bilderna på visa nyhetssajter. Nej jag ska inte försöka göra mig själv till nån himla martyr. Men man blir chockad när det händer så nära. 

Men. Det äckligaste är hur nära det blir liksom, inte bara geografiskt. Jag har redan lärt mig namnet och vilken skola denna flicka gick på. Hon finns med i skolkatalogen liksom, från min systers gamla skola. man inser snabbt hur många man känner som faktiskt varit vän med denna arma flicka som mist livet i onödan. fyfan. 

Det äckligaste av allt är dock när man känner igen de som (enligt ryktena bör tilläggas) är misstänkta. Kände inte, nej, men jag känner igen killen så jävla mkt från lågstadiet. Det är så jävla hemskt att se det där leendet i skolkatalogen. Hoppas innerligt att det var dom. för deras skull. Att de inte förstört sina liv så otroligt mycket. Är jag galen om jag tycker synd om dem? Det är bara så ogreppbart. 
När det är barn som dödar barn - jag klarar inte sånt. ångest. Över båda parterna. så in i helvete. 

Och jag har inte ens med några av dessa personer att göra. bör jag tillägga att mina tankar är med de drabbade? Med föräldrarna vars dotter inte kom hem, med de som kände henne och som känner de som är misstänkta. Hoppas inte det är alltför många jag känner och har kännt och bryr mig om som är inblandade. Fast then again, oavsett om jag känner dem eller inte - det är lika hemskt. Unga människor ska inte dö och definitivt inte döda. 

låter det bli mina sista ord denna kväll. 

R.I.P som man säger. Mina tankar är med alla inblandade - hur cheesy det än låter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0