Vad döper man sina inlägg till egentligen?

Hejj där människor. Nu är det faktiskt bara två skoldagar kvar till avslutningen. Två skoldagar som man knappast kan kalla skoldagar ens, imorrn är det naturkunskapslektion som vi ska kolla på film på, sedan slutar vi klockan 11.30. skoldag mellan 10 och 11.30 liksom känns helt ok. Egentligen helt onödigt att klämma in lektion bara för att liksom menmen. På torsdag undrar jag om det är nån lektion? Nej nu måste jag tänka efter.....
Ingen Franska, ingen samhälle och ingen matte. MEN en halv naturkunskapslektion eller nånting. haha, så typiskt Jonas att vara käck och ha "utvärdering och avslutning". Jonas är det jag kommer sakna med att ha naturkunskap nästa år. Hoppas han får jobba kvar på skolan iaf!

Kan ju berätta lite kort om incidenten med en journalist igår kanske. Men jag vetinte alltså, jag kan ju säga att jag är inte van vid att ta journalister eller säga ett bestämt nej. Jag vet ju att jag aldrig skulle göra nånring jag själv tycker är moraliskt fel men ibland kan det bli mycket om och men innan jag lyckas få fram det...jah herregud alltså.
Det var så att jag var ute och vandrade (promenerade alltså) och så gick jag förbi ängen nedanför hoppabacken där den hemska incidenten med tonårsmordet inträffat. Det satt (förmodar jag) vänner till flickan nedanför och ja, man går ju inte förbi där helt oberörd om man säger så.
Så preciis när jag gått förbi ängen och vägen börjar sitter en man i en bil - en journalist från aftonbladet.
Han letar efter en skolkatalog från kunskapsskolan i enskede.
Innan korkade Anna inser vad han är ute efter har hon heelt i förbifarten råkat säga att hon har en gammal skolkatalog hemma.Det var så otroligt onödigt att han ens behövde veta det, för jag visste ju att jag inte tänkte ge ut nån jävla skolkatalog till AFTONBLADET liksom.
Hursomhelst så var ju den här mannen inte lite skicklig och inte liiiiiiiiiiiiiite påstridig - men han var vänlig hela tiden och var verkligen typ *snällasnällasnälla vi måste ha och jag måste skaffa den annars kommer min chef döda mig*
det sa han inte men det som gjorde det så svårt var att han verkligen inte var någon odräglig journalist som var påstridig på ett helt känslokallt otrevligt sätt. Och jag trasslade till det totalt och han var beredd att skicka mig i taxi hem för att hämta den där skolkatalogen.
Och jag lyckades tillslut få fram nått i stil med "jag har inte tid att fixa med det där nu, och jag skulle hursomhelst inte vilja ge nån skolkatalog till pressen. Jag är inte inblandad och tycker det är fel att smyga bakom. Jag vet så många som faktiskt är inblandade och vill inte lägga mig i på nått sånt här sätt."
Men jag fick hans nummer "om jag skulle ångra mig" och
Jag "kan få ersättning för den tid jag lagt ner om jag vill det".
Herregud. Tror han seriöst att nån som vet vad det handlar om skulle kunna tänka sig att tjäna pengar på händelsen?
Nej gud. Att lägga mig i och bidra till pressens arbete gällande nått sånt när man inte är anhörig eller inblandad känns helt uteslutet.
Har dom inte mod att gå och fråga på kunskapskolan (och visst, mycket möjligt få ett förnärmat nej till svar) och fråga om en skolkatalog så kan dom vara utan det helt. Det är väl inte random enskedebor som ska ge ut för helvete.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej för i helvete. Journalister asså, suck...

2009-06-10 @ 00:00:57
Postat av: anna

Nej du, dom har jag inte mycket till övers för!

Det störande var att man märkte att det inte var fel på snubben som person, kändes som en hygglig kille placerad i helt fel situation verkligen.

Jag som har velat jobba som journalist på en tidngin men jag inser nu att det ofta innebär nyhetsfiskande....inte min grej. framförallt inte såna här situationer.

2009-06-10 @ 15:12:18
URL: http://anonona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0