[Insert rubrik]

Heeeey vad jag är glad att inte FRA lagen har trätt i kraft. Jag och Hanna har en minst sagt... intressant diskussion på msn just nu. Huhuhu.

Men hur som helst så var det inte det jag tänkte skriva om. Jag tänkte skriva om mer...anständiga saker. Rent av kulturella saker faktiskt.

För jag har insett att jag aldrig skriver om sånt jag gillar. typ musik eller böcker eller film eller nått. och det är det jag älskar att läsa i andras bloggar. Fast jag har en känsla av att mina läsare inte är lika intresserade av det som jag, men SYND för jag tänker skriva ett bokinlägg nu. Som kanske (tyvärr) bara intresserar kvinnliga läsare.

Systrarna Brontë och jane Austen är min favoritförfattare just nu, eller asså Jane Austen har väl varit det länge iförsig. Men ja, Jag har läst mycket av dem i sommar, Bla Svindlande Höjder (Charlotte Brontë) främlingen på wildfell hall(Anne Brontë) och Jane Eyre av Charlotte Brontë. Stolthet och fördom har jag läst för andra gången (och dessutom kollat på tv-serien ett antal ggr, den är bäst!).

nu har jag lagt beslag på ännu en bok av Austen. Den heter "Övertalning". eller ja alltså, den är ju inte så okänd direkt, ni vet kanske vilken jag pratar om. Den är iaf underbar. superskitbra. Läs.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0