jag går i gymnasiet.

jaaa, idag var en intressant dag! jag har bland annat blivit elev i SI1 på nacka gymnasium, och träffat framtida klasskamrater. jag och frida mötte Rebecka vid Sickla Udde och vi tog sedan bussen till Lillängen där vi träffade mimmi. jag påstog att jag kunde hitta från busshållsplatsen, men det gick väl sådär (A).

hursomhelst så satt vi utanför nacka aula ett tag och gick sedan in och satte oss. huvuden vändes verkligen åt alla håll för att kolla på alla människor. men vi blev iallafall uppdelade i klasser och fick se vilka vi skulle gå med tillslut, samt träffa lärarna. klassen kändes bra, och mentorerna också, fast könsfördelningen var ju sådär, kan man säga. 5 killar och 27 tjejer. desto trevligare för killarna antar jag. man hinner ju inte prata med alla första dan, men de jag har pratat med har varit väldigt....trevliga : )

men man är väldigt trött!! det har varit nya intryck och information hela dagen, så jag vet knappt hur jag ska orka göra uppgiften vi fått tills imorrn; att ta reda på varför man heter som man gör och vad namnet betyder. lite udda uppgift, men ändå rätt rolig, det känns lite som när man började ettan. eller ja, FÖRRA gången man började ettan. x )


Kommentarer
Postat av: Elin

Jag minns att jag var jätterädd efter min första dag i skolan. Alla var trevliga och så, men jag bara stod och undrade om jag skulle kunna bli mer än bara bekant med någon alls på Södra, ingen verkade gilla samma saker som jag gjorde och så vidare, det var superläskigt :b Men sen blev allt fett bra, så det löste sig ju :D



Hoppas att du hur som helst har roliga första dagar i skolan. Ettan är bäst, man typ vill gå till skolan, varje dag är ju som ett äventyr ^^

2008-08-20 @ 20:03:27
URL: http://thetalesofelinthenerd.blogg.se/
Postat av: Ville

Om alla 27 tjejerna ser inte som dig så vore det inte så trevligt för pojkarna. Hoppas att så inte är fallet.

2008-08-23 @ 17:56:30
Postat av: Anna

No worries, alla tjejer är mycket snyggare än vad jag är ;D

2008-08-23 @ 18:52:43
URL: http://anonona.blogg.se/
Postat av: Ville

Tur det.

2008-08-23 @ 19:38:05
Postat av: anna

ja det kan man ju tycka kanske : )

2008-08-23 @ 20:07:51
URL: http://anonona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0