H.Ö.S.T.

Det brinner utanför mitt fönster. Det är jättefint, alldeles orange-gul-rött, och kontrasten mot den blåa himlen är häpnadsväckande. Alltså, det brinner ju inte på riktigt. Det är höstlöven på träden i trädgårdarna i kvarteret.
Det blåser massor, så alla jättehöga, guldfärgade björkar svajar massor och ser jätteståtliga ut. Bara äppelträden har grön färg kvar, och det är synd att äpplena är slut nu. Mina äpplen är godast i världen.
   Jag tror inte jag uppskattar min trädgård tillräckligt ofta. Fast idag gör jag det. förstås. för idag har jag ingen chans att hinna gå ut i solen, eller få känna doften av höst i luften.
                               
   

                                                                  Jag är en aning bitter.






Kommentarer
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE

Jag håller så med, upptäckte faktiskt själv på vägen hem hur underbara de brinnande löven är!

Jag blir glad när hösten är full med varma färger :)

2008-10-13 @ 18:43:21
URL: http://evef.blogg.se/
Postat av: U.

HÖÖÖÖÖST :''''''D



Jag förstår din bitterhet, nackdelen är ju liksom att dagarna bara blir kortare och kortare så man hinner inte vara ute dagtid lika mycket heller. men ändå, HÖST!



Det här inlägget var väldigt vackert för övrigt, jag ber om ursäkt för att min kommentar inte alls blev lika... VACKER.

2008-10-18 @ 08:13:02
URL: http://nettelblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0