Twilight

Jag Läser Twilight just nu, och jag bara älskar den boken. Fick hem den i brevlådan alldeles försent (dumma,dumma adlibris) men nu är den här och jag har läst cirka 1/3.

Folk har jämfört twilight-serien med Harry Potter - serien, men jag håller absolut inte med. Och misstolka mig inte (ni som känner mig vet att jag älskar HP nördigt mkt) men de handlar om olika saker, förutom att båda tveklöst tillhör genren fantasy. Men twilight är en historia om kärlek och begär som går emot reglerna, och som innebär fara. Vad Harry potter handlar om orkar jag inte gå in på, men det är inte specifikt en kärlekshistoria, även om den handlar mycket om kärleken och dens kraft.

Hursomhelst, Twilight är väldigt het. och man blir medryckt. Som jag sa till Eve; i'm dying at the hands of the male maincharacter. Edward är  väldigt,väldigt het. eller nej det kan man ju inte kalla honom eftersom han kind of är en vampyr, och hela om och om igen beskrivs som kall. men ni förstår vad jag menar.
man blir kär. och boken är så fin. och Bella är så cool. lääs helt enkelt.

Jag har släpat runt på mitt ex överallt här hemma, det ligger bredvid mig at the moment. Omslaget är alldeles blankt, så det har fått massa, massa tjusiga fingeravtryck på sig. och boken är underbart tjock. <3

och det är bästbäst att första boken kommer som film den 21 november. bäst.

 

Kommentarer
Postat av: Frida

den måste vi se Anna !! <3 <3 <3 <3

2008-09-27 @ 22:44:54
Postat av: Frida

http://www.gratissms.se/rwtzjozwpq

Bli medlem!! :D man får två gratis sms/dag + att jag får 5 extra om du registrerar dig :D puss <3 <3 <3 <3

2008-09-28 @ 09:25:37
Postat av: anna

JA DET SKA VI :D



åh jag är redan med, tvivlar på att det går att registrera sig två ggr =(



<3 <3

2008-09-28 @ 11:16:38
URL: http://anonona.blogg.se/
Postat av: EMELIE VON JORDGUBBE

Åhh jag håller såååååååååååååå med!

Jag är så In love with Edward <3

Har ju typ läst ettan 5 ggr! :O

kolla in min blogg så ser du ett helt inlägg om Twiligt, som jag skulle kunna babbla om hur länge som helst...........

2008-10-13 @ 18:49:30
URL: http://evef.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0