Percy Jackson


Mehihihihiii. Första trailern till filmatiseringen av bok number one i Percy Jackson - serien. Den gör mig glad, men jag vet inte om jag ska älska eller hata att han är söö-öö-ööt. och att han är lika gammal som moi. alltså kanske en aning för gammal att spela tolv år? Hehe. Men men, Chris columbus är regissör, samma man som gjorde de första två Hp-filmerna alltså. Och han var ju rätt bra på att behålla stämningen iaf, i filmerna.

Okej, folk kanske inte har koll på bokserien och jag vetinte om jag borde försöka beskriva den. Barn - och umgdomsfantasyserie har inte en så väldigt imponerande effekt, kan jag tänka mig. men det är väl som när man försöker förklara för någon som har fördomar mot Harry Potterböckerna - det går inte. Har man inte läst böckerna så har man inte. För övrigt är "barn och umgdomsböcker" (om man nu TVUNGET ska sätta sådana etiketter) som är såpass välskrivna och skrivna med glimten i ögat och träffsäkerhet - ja något av det bästa man kan hitta. Just för att de inte riktar sig till barn som om dom var dumma, eller helt enkelt inte har samma kvalite som vuxenböcker. Det vittnar liksom om K-V-A-L-I-T-É.  Men anyway. bra bokserie. Älskar den. Slår sjävklart inte böckernas böcker förstås.

Kommentarer
Postat av: Frida

Borde jag läsa?

puss

2009-08-09 @ 23:58:37
URL: http://fridamaria.webblogg.se/
Postat av: Frida

böckerna alltså, haha

2009-08-09 @ 23:59:14
URL: http://fridamaria.webblogg.se/
Postat av: Anna

haha "borde jag anstränga mig att läsa detta inlägg?"



haha nej men seriööst, svårt att säga, jag tkr ju de är värda en chans för man har ofta fördomar liksom :) men det är också svårt att säga om du gillar för jag kan inte jämför med några böcker jag vet du har läst som är liknande eller så liksooom. :)

men som sagt, enligt mig är de värda en chans 8)

2009-08-10 @ 00:58:17
URL: http://anonona.bloggs

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0