rysningar

Ibland är det så mycket lättare att ha förutfattade meningar om saker och ting. Som "sturebymordet" (varför kallas det sturebymordet? ENSKEDE hopparbacke ligger inte i stureby. tidningar är efter ibland)

Iaf, Sturebymordet. Jag trodde jag visste en hel del om det, eftersom det inträffade minst sagt i min närhet, och framförallt drabbade människor jag känner till. Men jag inser nu att jag inte visste mycket alls. Men det gör mig bara förvirrad. För er som undrar ska vi hålla tal i Sh B om aktuell samhällsfråga. Jag ska prata om just detta och påföljderna (den orimliga och out of the blue bedömningen av straffskala för unga blabla)
När man läst vittnesmål och skit är det så svårt att inte försöka leka jurist. Sen blir man tagen också. Av hur komplex hela skiten är. Vilket kaos det måste vara för människorna. Att att det har att göra med människor jag inte visste, folk jag gick på dagis med.

Nu känns det nästan fel att stå och babbla om det på Sh-kunskapen liksom. Men jag brinner för frågan, så  det är ju å andra sidan ett tecken på att ämnet är bra för mig.

Men skolarbete alltså...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0