Shabalabala

Japp, då har man varit på en shabbat. Spännande värre.
Nej alltså egentligen var det ju inget jättekonstigt, mest som en mycket trevlig middag.
Det är ju nämligen så att min systeryster, hennes pojkvän och vänner har levt som religiösa judar (eller lever snarare, fram tills imorrn eftermiddag/kväll) i tre veckor, som projektarbete alltså, och då firar de ju shabbat fredag-lördag. Till den sista shabbaten var familjen välkommen, eftersom de gärna ville dela med sig lite av upplevelserna. det var väldigt häftigt att höra Emil rabbla en välsignelse över brödet på hebreiska, faktiskt. När man skulle tvätta händerna var man tvungen att köra nån välsignelsegrejj också, men ja, den körde jag på svenska förstås.
Men ja, det var mysigt, framför allt att få träffa systeryster som man aldrig ser skymten av.

Imorrn bär det av till Borlänge och Mormor, och det ska även åkas skidor i Romme. Ska bli väldigt najjs, och speciellt najs att Becka och Emelie råkade pricka in perfekta helgen att åka upp. Så vi ska ses i backen på söndag, skitruuuligt :D
Annars ska det bli mysigt att få komma upp, borlänge är så gulligt och fridfullt på något sätt. Och min mormor är så söt.
Jag har även laddat upp med en hel trave böcker från biblioteket, den kassen var inte kul att släpa hem kan jag säga...

Nej, ska välja ut någon av mina böcker (<3) och sätta igång läsandet nu tror jag!
Hoppas alla får en bra första del av sportlovet nu, om jag inte hinner skriva igen! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0