Bonsoir mes amis

Bonsoir mes amis.
Tisdag idag. 26 maj. Olivia af Roléns födelsedag bland annat! Grattis till Olivia :)
Även dagen innan dagen innan min födelsedag. 17 år blir lilla jag på torsdag. Har lite problems bara med att bestämma vad jag ska göra på min födelsedag. Har fiolkonsert och ska vara kl 18.00 i högdalen. Vill göra nått mysigt med mina vänner innan, men tvivlar på att folk kommer ha tid. det är ju bland annat eu-tävlingen den eftermiddagen, hehe.

Just nu sitter jag och funderar på min skapelseberättelse. Det är inte lätt ska jag säga er, när man vet att man måste läsa den högt för klasskamrater. Så nej, det är liksom inte bara att flumma ur. Det är iofs det dom religiösa ledarna verkar ha gjort när de kom på dom gamla skapelsemyterna. Men ändå liksom, första gången på länge vi får skriva, skapa, själva, och så ska det vara flummskapelseberättelser. Dom går inte att göra intressanta. Vissa indianstammar har iofs awesome berättelser, men ändå. Orka vara en härmapa. Och tro mig, när man ska komma på hur världen skapades är det inte enkelt att låta bli att härmas. Det märker man ju på dom redan existerande liksom. Nej herregud, får hitta på nått om rosa små kaniner som är grunden till allt. eller nått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0