Vois sur ton chemin

 
Godkvällll
Torsdag idag alltså. Snart helg igen och 18 (?) skoldagar kvar. Även exakt 2 veckor kvar tills jag fyller år. Spännande spännande. Heheh. Det där lät ju inte ironiskt.
Allvarligt talat så är det ju inte långt kvar nu! Det är inte långt kvar till någonting - inte till helgen, inte till långhelgen kristihimmelsfärd, inte till jag fyller år  eller till Linn tar studenten (!) eller tills det är sommarlov! Mindre än en månad kvar av första året på gymnasiet alltså. Herreherreherrregud.


Nu när jag klarat av det traditionsenliga OHMYGOD-et över dessa sommartider kan jag övergå till något annat. De två senaste franska lektionerna har vi (förutom muntliga nationella dårå, där jag och alex btw ägde ganska mycket tror jag) kollat på en fransk film - Les Choristes.Också kallad Gosskören. Har sett den innan men den är verkligen ett lysande exempel på hur underbart bra fransk film kan vara. Och musiken. ÅH säger jag bara - det är nånting med kombinationen söta små pojkar + körsång+ franska som får lilla mig att smälta och bli kääär. (JA det är vetenskapligt bevisat att jag är en liten mes, i know i know)
 Det finns ju en pojke som sjunger så otroooooligt galet bra! Ser ut som en liten ängel och sjunger minst sagt som en.
((orka ge alla fina egenskaper till en person, Gud. Känner mig bortglömd här))
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0