Juleljus, ljuleljus, ljulejus


Nu när det typ i princip nästan är juletider (imorrn är det ju iallafall första december liksom) så behöver jag ett stort förråd av stearinljus, känner jag. Jag bränner upp dom på nolltid. Vet inte hur miljövänligt det är? Tåls att tänkas på, för å andra sidan har jag mindre elektrisk belysning, och det är väl iallafall sämre för miljön?

Hmmm. Jag tänker inte sluta med mina ljus iallafall. Om Grinchen är julhatare så är jag grinchens motsats känner jag. Himla myyysigt är det. PLötsligt är inte vintern så grå och trist längre utan stämningsfull.

Nu ska jag spela stämningsfull julmusik på fiolen, och sedan läsa lite cosmopolitan, tror jag.

:)





Kommentarer
Postat av: Frída

Det borde vara bra (för miljön) med stearinljus,just eftersom man ju inte sitter med tända lampor OCH levande ljus = mindre el går åt = bättre för miljön :D!

mer stearinljus åt folket



Gillarrrrrrrrrrrr att du uppdaterar din blogg mer :D fortsätt så!

puss älski

2009-12-01 @ 18:55:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0