torsdag igeeeen

haha yes. det var ju en vecka sen jag skrev här sist, bra jobbat annipanni.
Idag är det ju iaf torsdag, och dessutom första oktober. det är jääätttemycket höst ute, inte bara pga månaden då alltså. 1,5 grader celsius imorse liksom. hjälp! fram med varmare jacka var det bara. min några år gamla jacka med hål i fickorna villsäga.

Idag hade jag iaf första textkritiken på litterär gestaltning (iv-valskurs jag går på). det var faktiskt mysigt att börja dagen med att läsa och lyssna på dikter som folk hade skrivit. alla är ju så jäkla bra! och trevligt att få höra snälla ord om det man själv hade skrivit liksom. Det var ju inte som att man vågade säga nått annat än bra grejer liksom. men sen, fanns det nått annat att säga? ingen kan ju säga hur någon annan ska skriva just dikter, det är ju så personligt. vilket gjorde hela uppläsningsgrejen läskig förstås. men det var trevligt. och jättebra dikter, verkligen!

Nu ska jag snaart sätta igång ordentligt  med samhällskunskapsskrivandet. först ska man la kolla gossip girl kanske? och störa sig på Chucks uppblåsthet, smälta pga Nates ögon och sedan smälta lite till när Chuck visar sin mjuka siga när han trånar efter Blair. Haha. egentligen är ju både serien och de som följer den så himla uppenbara och förutsägbara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0