Morotssoppa

Tjopptjopp! Just nu lagas morotssoppa i källeskogshushållet. Det kanske låter lite sådär men är vääldigt gott. just idag är det bara jag och pappa hemma, och då är det ganska lätt att förutspå vad somm händer.
Pappa: "ska vi laga morotssoppa?" (= du lagar medan jag gör massa andra viktiga saker som att jobba,snickra och se på vädret)
Jag: Okeej! (= vill mycket hellre lata mig men kan ju inte sägsa nej när du föreslår det så gulligt, som värsta familjeaktiviteten)

Ja, sen får ju han hjälpa mig massor eftersom jag typ saknar logiskt och analytiskt tänkande när jag står i ett kök. Förutom när jag bakar kladdkaka förstås.

Japp, så går det till här. alla andra dagar är det mamma som lagar maten. Eller kanske både mamma och pappa. Jag ska inte uttala mig eftersom jag brukar vara ganska frånvarande från processen. Jag borde seriöst hjälpa tilll mer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0